Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który :
- zawsze jest przygotowany do lekcji,
- bierze aktywny udział w lekcjach ,
- aktywnie udziela się w zajęciach pozalekcyjnych,
- wszystkie zaplanowane sprawdziany zalicza w terminie na wysokim poziomie,
- wykazuje znaczny postęp w sprawności fizycznej lub utrzymuje stale wysoki poziom,
- reprezentuje szkołę w zawodach i imprezach sportowych osiągając przy tym wysokie wyniki,
- znacznie przewyższa sprawnością klasę,
- samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
- jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu jest wzorowy,
- prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia,
- posiada wiedzę z zakresu wychowania fizycznego – przepisy gry, technika, taktyka poszczególnych dyscyplin sportowych i stosuje je w praktyce (np. podczas gier zespołowych), zna wybitnych polskich sportowców,
- zawsze kieruje się zasadą fair-play.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który :
- prezentuje umiejętności ruchowe na poziomie bardzo dobrym,
- jest zawsze przygotowany do lekcji,
- bierze aktywny udział w lekcji,
- uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych,
- wszystkie zaplanowane sprawdziany zalicza w terminie w stopniu bardzo dobrym ,
- bierze udział w imprezach sportowych i zawodach sportowych , osiągając dobre wyniki ,
- jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu nie budzą zastrzeżeń,
- wie jak dbać o zdrowie i prowadzi zdrowy tryb życia ,
- posiada wiedzę z zakresu wychowania fizycznego i potrafi wykorzystać posiadane wiadomości w praktyce,
- zawsze kieruje się zasadą fair-play .
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który :
- systematycznie i aktywnie uczestniczy w lekcji , stara się regularnie nosić strój sportowy ,
- dba o swoją sprawność fizyczną i stara się ją rozwijać,
- posiada podstawowe wiadomości określone programem,
- sprawdziany przewidziane przez nauczyciela zalicza w stopniu dobrym,
- jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń,
- posiada nawyki higieniczno-zdrowotne,
- stara się brać udział w zajęciach pozalekcyjnych,
- stosuje zasadę fair-play .
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który :
- nie zawsze jest przygotowany do zajęć,
- wykazuje się zbyt małą aktywnością na lekcji ,
- wykazuje braki w wiadomościach,
- radzi sobie z zadaniami praktycznymi o średnim stopniu trudności,
- zaplanowane sprawdziany zalicza w stopniu dostatecznym,
- nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych,
- wykazuje braki w zakresie podstawowych nawyków higieniczno-zdrowotnych,
- nie wykazuje rażących braków w postawie społecznej i stosunku do przedmiotu .
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który :
- bardzo często jest nieprzygotowany do lekcji – nie nosi stroju sportowego,
- przejawia niewielką aktywność na lekcji,
- ma bardzo duże braki w zakresie wiadomości i umiejętności,
- wykonuje tylko ćwiczenia o niewielkim stopniu trudności,
- sprawdziany zalicza w stopniu minimalnym,
- nie wykazuje zainteresowania przedmiotem,
- nie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych,
- jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu budzą zastrzeżenia,
- wykazuje duże zaniedbania w zakresie podstawowych nawyków higieniczno-zdrowotnych,
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który :
- nie nosi stroju sportowego,
- bardzo często opuszcza lekcje (nieusprawiedliwione nieobecności, ucieczki),
- wykazuje brak aktywności na lekcji,
- nie zalicza w terminie lub w ogóle sprawdzianów przewidzianych przez nauczyciela,
- posiada lekceważący stosunek do przedmiotu,
- wykazuje rażące braki w zakresie kultury osobistej i podstawowych nawyków higieniczno-zdrowotnych,
- nie stosuje zasady fair-play,
- nie posiada żadnej wiedzy z zakresu wychowania fizycznego.
PRZEDMIOT KONTROLI I OCENY:
Umiejętności ruchowe z różnych form aktywności indywidualnej i zespołowej zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami.
Wiadomości ze znajomości zasad bhp, asekuracji, przepisów poznanych dyscyplin oraz wiedzy z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sprawność motoryczna mierzona jest testami, które służą jedynie kontroli poziomu cech motorycznych ucznia. Przystąpienie do testu sprawności motorycznej jest obowiązkowe. Ocenie podlega stopień zaangażowania w wykonywane testy oraz postęp czyniony przez ucznia.
Uczestnictwo w aktywności pozalekcyjnej i pozaszkolnej czyli:
- systematyczny i aktywny udział w dodatkowych, sportowych zajęciach pozalekcyjnych,
- reprezentowanie szkoły w zawodach szkolnych, międzyszkolnych, gminnych,
- powiatowych, strefowych, wojewódzkich i ogólnopolskich,
- systematyczny trening wybranej dyscypliny w klubie sportowym,
- uczestnictwo w masowych imprezach sportowo-rekreacyjnych.
Postawa ucznia:
- aktywność i zaangażowanie w przebieg lekcji i przygotowanie się do zajęć,
- sumienność i staranność w wywiązywaniu się z obowiązków,
- stosunek do partnera i przeciwnika,
- współpraca ze współćwiczącym i w grupie, wzajemna pomoc,
- zdyscyplinowanie,
- przestrzeganie regulaminów obiektów sportowych oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na lekcjach wychowania fizycznego,
- kierowanie się zasadą fair play,
- przy ocenianiu nauczyciel bierze pod uwagę indywidualne możliwości ucznia oraz jego wysiłek wkładany w wywiązywanie się z obowiązków na zajęciach wychowania fizycznego.,
- uczeń ma obowiązek posiadać odpowiedni do ćwiczeń strój sportowy – biała koszulka, spodenki w ciemnym kolorze, buty sportowe na jasnej podeszwie,
- uczeń noszący okulary winien jest pozostawić okulary w szatni, bądź używać specjalnych okularów sportowych,
- uczeń ma obowiązek przestrzegać regulaminów korzystania z obiektów i przyrządów sportowych,
- uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest oceniany zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Minimalna ilość ocen z przedmiotu w semestrze-6
Możliwość zgłoszenia nieprzygotowania – 2 x w semestrze