Przedmiotowy system oceniania z informatyki

I. Informacje podstawowe:

Przedmiotowy system oceniania z informatyki obowiązuje wszystkich nauczycieli realizujących zajęcia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Wałbrzychu.
Liczba godzin w tygodniu: 1.

II. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na:

rozpoznawaniu przez nauczyciela postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności oraz jego poziomu w stosunku do wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania, opracowanych zgodnie z nimi. Podczas oceniania bierze się przede wszystkim wysiłek wkładany w wykonywane zadania.

III. Metody i częstotliwość sprawdzania osiągnięć ucznia:

(Uwaga: w trakcie semestru mogą wystąpić wszystkie bądź wybrane przez nauczyciela metody sprawdzenia osiągnięć ucznia.)

  1. ćwiczenia praktyczne podczas lekcji,
  2. aktywność podczas lekcji (praca na lekcji),
  3. projekty indywidualne i zespołowe,
  4. udział w konkursach – wariantywnie,
  5. zadania dodatkowe – wariantywnie.

IV. Szczegółowe kryteria ocen:

Ocenę celującą (6) otrzymuje uczeń, który:

  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczaniainformatyki w danej klasie,
  • samodzielnie zdobywa wiedzę z różnych mediów (np. Internet, czasopisma komputerowe, edukacyjne programy multimedialne),
  • wykazuje inicjatywę rozwiązywania konkretnych problemów w czasie lekcji i pracy pozalekcyjnej,
  • wykonuje z własnej inicjatywy dodatkowe prace,
  • osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych,
  • wykonuje prace na rzecz szkoły i pracowni.

Ocenę bardzo dobrą (5) otrzymuje uczeń, który:

  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania informatyki w danej klasie,
  • sprawnie posługuje się komputerem i zdobytymi wiadomościami,
  • samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne,
  • biegle i poprawnie posługuje się terminologią informatyczną,
  • biegle i bezpiecznie obsługuje komputer,
  • biegle pracuje w kilku aplikacjach jednocześnie.

Ocenę dobrą (4) otrzymuje uczeń, który:

  • dobrze opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału programowego,
  • posługuje się terminologią informatyczną,
  • poprawnie i bezpiecznie obsługuje komputer,
  • z pomocą nauczyciela rozwiązuje problemy wynikające w trakcie wykonywania zadań programowych,
  • pracuje w kilku aplikacjach jednocześnie.

Ocenę dostateczną (3) otrzymuje uczeń, który:

  • w sposób zadowalający opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału programowego,
  • zna terminologię informatyczną, ale ma trudności z jej zastosowaniem,
  • poprawnie i bezpiecznie obsługuje komputer,
  • nie potrafi rozwiązać problemów wynikających w trakcie wykonywania zadań programowych, nawet z pomocą nauczyciela,
  • poprawnie pracuje tylko w jednej aplikacji jednocześnie.

Ocenę dopuszczającą (2) otrzymuje uczeń, który:

  • częściowo opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału programowego,
  • częściowo zna terminologię informatyczną, ale nie potrafi jej zastosować,
  • bezpiecznie obsługuje komputer,
  • zadaną pracę wykonuje z pomocą nauczyciela,
  • ma problemy przy pracy w najprostszych aplikacjach,
  • poprawnie uruchamia komputer i zamyka system,
  • poprawnie uruchamia i zamyka proste aplikacje.

Ocenę niedostateczną (1) otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował umiejętności i wiedzy z zakresu materiału programowego,
  • nie zna terminologii informatycznej,
  • nie stosuje zasad bezpiecznej obsługi komputera,
  • nie potrafi poprawnie uruchomić komputera i zamknąć.

V. Pozostałe ustalenia:

  1. Nauczyciel może wprowadzić obowiązek wykonywania notatek w zeszycie przedmiotowym.
  2. Jeżeli uczeń opuści ponad 50% bez usprawiedliwienia zajęć może być nieklasyfikowany.
  3. Nieobecność na lekcji nie zwalnia z obowiązku opanowania omawianych i ćwiczonych zagadnień. W przypadku dłuższej usprawiedliwionej nieobecności czas na uzupełnienie braków jest ustalany indywidualnie.
  4. Brakujące prace uczeń uzupełnia w terminie 2 tygodni od momentu ustania przyczyny nieobecności. Termin uzupełnienia braków może być wydłużony z obiektywnych przyczyn (np. długotrwała choroba ucznia).
  5. Poprawianie ocen jest możliwe podczas zajęć konsultacyjnych w terminach określonych przez nauczyciela lub podczas zajęć lekcyjnych.
  6. Uczeń w ciągu jednego okresu może zgłosić 1 nieprzygotowanie.
  7. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest oceniany zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
  8. Uczeń w ciągu jednego okresu powinien uzyskać minimum 3 oceny cząstkowe.

Solidarni z Ukrainą | Cолідарні з Україною

X
Skip to content