Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest oceniany zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno- pedagogicznej z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
I Wymagania na poszczególne oceny.
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą. Ponadto poprawnie operuje słownictwem i strukturami wybiegającymi poza program nauczania i podstawę programową. Uczeń otrzymuje oceny celujące ze sprawdzianów i innych form sprawdzających wiedzę i umiejętności. nie ma problemów z komunikacją słowną i pisemną w języku angielskim. Uczeń posiada duży zasób słownictwa i swobodnie posługuje się językiem angielskim podczas lekcji (zadaje pytania, reaguje na polecenia wydawane w j. angielskim, używa zwrotów grzecznościowych, itp.) – samodzielnie rozwija i posługuje się słownictwem związanym z tematyką poznawaną na lekcjach.
Ocenę bardzo dobrą uzyskuje uczeń, który zna wszystkie wprowadzone słowa i wyrażenia, poprawnie je zapisuje i wymawia, zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne, popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić. Wypowiedzi i prace pisemne ucznia są płynne i mają odpowiednią długość, uczeń przekazuje
i uzyskuje wszystkie wymagane informacje, wypowiedzi ucznia są logiczne i spójne, uczeń stosuje bogate słownictwo i struktury, uczeń popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.
Ocenę dobrą uzyskuje uczeń, który zna większość wprowadzonych słów i wyrażeń, zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia, zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne, popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne. wypowiedzi ucznia są dość płynne, a jego prace pisemne mają odpowiednią długość ,uczeń przekazuje i uzyskuje wszystkie istotne informacje, wypowiedzi ucznia są logiczne i w miarę spójne, uczeń stosuje adekwatne do tematu słownictwo oraz struktury, uczeń popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, niezakłócające komunikacji, uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.
Ocenę dostateczną uzyskuje uczeń, który zna część wprowadzonych słów i wyrażeń, popełnia sporo błędów w ich zapisie i wymowie, zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych, popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych w trudniejszych zadaniach. Wypowiedzi ucznia nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość, uczeń przekazuje i uzyskuje większość istotnych informacji, wypowiedzi ucznia są częściowo nielogiczne i niespójne, uczeń stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi, uczeń popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zakłócają jednak komunikacji.
Ocenę dopuszczającą uzyskuje uczeń, który zna ograniczoną liczbę podstawowych słów wyrażeń, popełnia liczne błędy w ich zapisie i wymowie, zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela, popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań. Wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie. Uczeń przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji, wypowiedzi ucznia są w znacznym stopniu nielogiczne i niespójne, uczeń stosuje niewielki zakres poznanego słownictwa oraz struktur, uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację.
Ocenę niedostateczną uzyskuje uczeń, który nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela. Braki w wiadomościach i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.
II Metody i formy oceniania wiedzy:
a) pisemne: test, kartkówka, wypracowanie, zadanie na lekcji (karta pracy, ćwiczenia, praca w grupach, słuchanie – wg ustaleń nauczyciela),
b) czytanie i tłumaczenie tekstu,
c) aktywność na lekcji,
d) prace nieobowiązkowe i dodatkowe: odpowiedź ustna, projekty, konkursy.
III Minimalna ilość ocen i nieprzygotowania do zajęć:
- uczeń uzyskuje co najmniej pięć ocen w okresie przedmiotu, ocena śródroczna i roczna nie jest średnią arytmetyczną uzyskanych w semestrze ocen, na ocenę roczną składają się oceny z dwóch okresów,
- uczeń ma możliwość zgłoszenia dwóch nieprzygotowań w okresie.