Przedmiotowy system oceniania z techniki

WYMAGANIAWOBECUCZNIANAPOSZCZEGÓLNEOCENY

Ocenę celującąotrzymuje uczeń, który:

  • posiada wiadomości i umiejętności wykraczające ponad wymagania programowe,
  • sporządza materiały pomocne przy prowadzeniu lekcji z własnej inicjatywy,
  • posługuje się bardzo bogatym słownictwem technicznym, czyta literaturę techniczną,
  • samodzielnie rozwija zainteresowania techniczne,
  • wykonuje wszystkie prace wytwórcze starannie i terminowo,
  • wypełnia wszystkie kryteria na ocenę bardzo dobrą,
  • kreatywnie wykonuje zadania, jest pomysłowy
  • wykazuje się dodatkową aktywnością, bierze udział w konkursach, uczestniczy w zajęciach dodatkowych,wykonuje prace dodatkowe,

Ocenę bardzodobrąotrzymuje uczeń, który:

  • chętnie podejmuje się się lidera w grupie
  • zna i rozumie wszystkie pojęcia wprowadzone na lekcji,
  • zna i rozumie wszystkie zagadnienia poruszane na lekcji,
  • dostrzega i formułuje problemy samodzielnie,
  • samodzielnie tworzy uogólnienia i wyciąga wnioski,
  • skutecznie stosuje zdobytą wiedzę w praktycznym działaniu,
  • jest zawsze przygotowany do zajęć pod względem formalnym,
  • właściwie stosuje normy techniczne, szczególnie w rysunku technicznym,
  • wykonuje wszystkie prace wytwórcze starannie i terminowo,
  • prowadzi zeszyt przedmiotowy starannie i systematycznie.

Ocenę dobrąotrzymuje uczeń, który:

  • czynnie uczestniczy w lekcji,
  • wykonuje polecenia nauczyciela,
  • zna i rozumie większość pojęć,
  • zna i rozumie większość zagadnień poruszanych na lekcji,
  • wykonuje wszystkie prace wytwórcze w terminie, z niewielkimi niedokładnościami,
  • rysunek techniczny i zeszyt przedmiotowy nie budzą zastrzeżeń.

Ocenę dostatecznąotrzymuje uczeń, który:

  • współpracuje z grupą w realizacji zadania przy wsparciu kolegów i nauczyciela,
  • zna i rozumie podstawowe pojęcia,
  • zna i rozumie podstawowe zagadnienia omawiane na lekcji,
  • prawie zawsze wykonuje prace wytwórcze w terminie, z pewnymi niedokładnościami,
  • wykonuje proste rysunki techniczne,
  • zeszyt przedmiotowy prowadzi nie zawsze systematycznie i starannie.

Ocenę dopuszczającąotrzymuje uczeń, który:

  • przy pomocy nauczyciela potrafi wyjaśnić znaczenie najprostszych pojęć,
  • w minimalnym stopniu opanował zagadnienia poruszane na lekcji,
  • nie zawsze stosuje normy techniczne
  • prowadzi zeszyt przedmiotowy niesystematycznie i niestarannie
  • wykonuje prace wytwórcze niedokładnie i nieterminowo
  • niechętnie uczestniczy w zajęciach

Ocenę niedostatecznąotrzymuje uczeń, który:

  • nie włącza się w realizację zadań,
  • przeszkadza innym w pracy,
  • nie zna podstawowych pojęć,
  • nie opanował w stopniu minimalnym zagadnień poruszanych na lekcji,
  • nie potrafi wykonać prostych rysunków technicznych,
  • nie wykonuje prac wytwórczych,
  • nie wykonuje ćwiczeń zadanych jako praca domowa,
  • nie prowadzi zeszytu przedmiotowego.

Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest oceniany zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno- pedagogicznej z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

2.ZASADY USTALANIA OCEN:

  1. Przy ocenianiu prac wytwórczych nauczyciel bierze podu wagę:
  • możliwości intelektualne i manualne ucznia oraz wkład pracy,
  • przygotowanie stanowiska pracy i przestrzeganie zasad BHP,
  • organizacja pracy,
  • ład i porządek na stanowisku pracy,
  • sprawność w posługiwaniu się narzędziami,
  • oszczędne gospodarowanie materiałami,
  • estetyka wykonywanej pracy,
  • samodzielność pracy.
  1. Przy ocenianiu prac pisemnych będą brane pod uwagę:
  • spójność merytoryczna i językowa przedmiotu,
  • zastosowanie właściwego języka przedmiotu,
  • prawidłowość estetyka wykonania rysunków.
  1. Przy ocenianiu prac dodatkowych mogą być brane pod uwagę:
  • pomysłowość, inwencja twórcza i nowatorstwo,
  • samodzielność, zaangażowanie oraz ilość włożonej pracy,
  • różnorodność zastosowania materiałów i technik.

4. Formy aktywności ucznia podlegające ocenie:

  1. W ciągu półrocza uczeń musi uzyskać minimum 3 oceny do wystawienia oceny śródrocznej i rocznej.
  2. Odpowiedzi ustne.
  3. Prace wytwórcze np.: projekt, konstrukcja, szycie ręczne, rysunki, modelarstwo, lepienie, przygotowanie posiłków, florystyka, origami).
  4. Prowadzenie zeszytu przedmiotowego.
  5. Uczeń może zgłosić 1 raz w okresie nieprzygotowanie.
  6. Prace wytwórcze powinny być wykonane samodzielnie podczas lekcji.
  7. Za pozwoleniem nauczyciela praca może być skończona w domu.
  8. Pracę wytwórczą należy wykonać podczas konsultacji w terminie ustalonym przez nauczyciela w terminie 2 tygodni. Jeżeli uczeń nie zgłosi się w wyznaczonym terminie, wykonuje pracę na zajęciach.
  9. Uczeń ma obowiązek przestrzegania regulaminu pracowni technicznej.

Solidarni z Ukrainą | Cолідарні з Україною

X
Skip to content