Przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który :

  • zawsze jest przygotowany do lekcji,
  • bierze aktywny udział w lekcjach ,
  • aktywnie udziela się w zajęciach pozalekcyjnych,
  • wszystkie zaplanowane sprawdziany zalicza w terminie na wysokim poziomie,
  • wykazuje znaczny postęp w sprawności fizycznej lub utrzymuje stale wysoki poziom,
  • reprezentuje szkołę w zawodach i imprezach sportowych osiągając przy tym wysokie wyniki,
  • znacznie przewyższa sprawnością klasę,
  • samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
  • jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu jest wzorowy,
  • prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia,
  • posiada wiedzę z zakresu wychowania fizycznego – przepisy gry, technika, taktyka poszczególnych dyscyplin sportowych i stosuje je w praktyce (np. podczas gier zespołowych), zna wybitnych polskich sportowców,
  • zawsze kieruje się zasadą fair-play.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który :

  • prezentuje umiejętności ruchowe na poziomie bardzo dobrym,
  • jest zawsze przygotowany do lekcji,
  • bierze aktywny udział w lekcji,
  • uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych,
  • wszystkie zaplanowane sprawdziany zalicza w terminie w stopniu bardzo dobrym ,
  • bierze udział w imprezach sportowych i zawodach sportowych , osiągając dobre wyniki ,
  • jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu nie budzą zastrzeżeń,
  • wie jak dbać o zdrowie i prowadzi zdrowy tryb życia ,
  • posiada wiedzę z zakresu wychowania fizycznego i potrafi wykorzystać posiadane wiadomości w praktyce,
  • zawsze kieruje się zasadą fair-play .

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który :

  • systematycznie i aktywnie uczestniczy w lekcji , stara się regularnie nosić strój sportowy ,
  • dba o swoją sprawność fizyczną i stara się ją rozwijać,
  • posiada podstawowe wiadomości określone programem,
  • sprawdziany przewidziane przez nauczyciela zalicza w stopniu dobrym,
  • jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń,
  • posiada nawyki higieniczno-zdrowotne,
  • stara się brać udział w zajęciach pozalekcyjnych,
  • stosuje zasadę fair-play .

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który :

  • nie zawsze jest przygotowany do zajęć,
  • wykazuje się zbyt małą aktywnością na lekcji ,
  • wykazuje braki w wiadomościach,
  • radzi sobie z zadaniami praktycznymi o średnim stopniu trudności,
  • zaplanowane sprawdziany zalicza w stopniu dostatecznym,
  • nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych,
  • wykazuje braki w zakresie podstawowych nawyków higieniczno-zdrowotnych,
  • nie wykazuje rażących braków w postawie społecznej i stosunku do przedmiotu .

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który :

  • bardzo często jest nieprzygotowany do lekcji – nie nosi stroju sportowego,
  • przejawia niewielką aktywność na lekcji,
  • ma bardzo duże braki w zakresie wiadomości i umiejętności,
  • wykonuje tylko ćwiczenia o niewielkim stopniu trudności,
  • sprawdziany zalicza w stopniu minimalnym,
  • nie wykazuje zainteresowania przedmiotem,
  • nie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych,
  • jego postawa społeczna i stosunek do przedmiotu budzą zastrzeżenia,
  • wykazuje duże zaniedbania w zakresie podstawowych nawyków higieniczno-zdrowotnych,

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który :

  • nie nosi stroju sportowego,
  • bardzo często opuszcza lekcje (nieusprawiedliwione nieobecności, ucieczki),
  • wykazuje brak aktywności na lekcji,
  • nie zalicza w terminie lub w ogóle sprawdzianów przewidzianych przez nauczyciela,
  • posiada lekceważący stosunek do przedmiotu,
  • wykazuje rażące braki w zakresie kultury osobistej i podstawowych nawyków higieniczno-zdrowotnych,
  • nie stosuje zasady fair-play,
  • nie posiada żadnej wiedzy z zakresu wychowania fizycznego.

PRZEDMIOT KONTROLI I OCENY:

Umiejętności ruchowe z różnych form aktywności indywidualnej i zespołowej zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami.

Wiadomości ze znajomości zasad bhp, asekuracji, przepisów poznanych dyscyplin oraz wiedzy z zakresu edukacji prozdrowotnej.

Sprawność motoryczna mierzona jest testami, które służą jedynie kontroli poziomu cech motorycznych ucznia. Przystąpienie do testu sprawności motorycznej jest obowiązkowe. Ocenie podlega stopień zaangażowania w wykonywane testy oraz postęp czyniony przez ucznia.

Uczestnictwo w aktywności pozalekcyjnej i pozaszkolnej czyli:

  • systematyczny i aktywny udział w dodatkowych, sportowych zajęciach pozalekcyjnych,
  • reprezentowanie szkoły w zawodach szkolnych, międzyszkolnych, gminnych,
  • powiatowych, strefowych, wojewódzkich i ogólnopolskich,
  • systematyczny trening wybranej dyscypliny w klubie sportowym,
  • uczestnictwo w masowych imprezach sportowo-rekreacyjnych.

Postawa ucznia:

  • aktywność i zaangażowanie w przebieg lekcji i przygotowanie się do zajęć,
  • sumienność i staranność w wywiązywaniu się z obowiązków,
  • stosunek do partnera i przeciwnika,
  • współpraca ze współćwiczącym i w grupie, wzajemna pomoc,
  • zdyscyplinowanie,
  • przestrzeganie regulaminów obiektów sportowych oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na lekcjach wychowania fizycznego,
  • kierowanie się zasadą fair play,
  • przy ocenianiu nauczyciel bierze pod uwagę indywidualne możliwości ucznia oraz jego wysiłek wkładany w wywiązywanie się z obowiązków na zajęciach wychowania fizycznego.,
  • uczeń ma obowiązek posiadać odpowiedni do ćwiczeń strój sportowy – biała koszulka, spodenki w ciemnym kolorze, buty sportowe na jasnej podeszwie,
  • uczeń noszący okulary winien jest pozostawić okulary w szatni, bądź używać specjalnych okularów sportowych,
  • uczeń ma obowiązek przestrzegać regulaminów korzystania z obiektów i przyrządów sportowych,
  • uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest oceniany zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

Minimalna ilość ocen z przedmiotu w semestrze-6

Możliwość zgłoszenia nieprzygotowania – 2 x w semestrze

Solidarni z Ukrainą | Cолідарні з Україною

X
Skip to content