Informacja dotycząca projektu „WAŁBRZYSCY LIDERZY TOLERACJI”Informacja dotycząca projektu

PROJEKT PN.: „WAŁBRZYSCY LIDERZY TOLERACJI”

Nr FEDS.07.03-IP.02-0055/25-00
realizowany w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku
Działania nr 7.3 Równe szanse
Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU: 989 471,00 zł
DOFINANSOWANIE Z UE: 692 629,70 zł
DOFINANSOWANIE Z BUDŻETU PAŃSTWA: 247 281,30 zł
WKŁAD WŁASNY Gminy Wałbrzych – Miasta na prawach Powiatu: 49 560,00 zł

OKRES REALIZACJI PROJEKTU:
01.09.2025 – 28.02.2027 r.

CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Podniesienie u min. 448 uczniów/ uczennic i 56 nauczycieli/ nauczycielek zakresu wiedzy w zakresie równości kobiet i mężczyzn, poprzez organizację zajęć antydyskryminacyjnych rozwijających kompetencje przeciwdziałania dyskryminacji i budowania kultury inkluzyjnej w szkole i poza nią, jak również poprzez warsztaty dla uczniów i uczennic w zakresie równego traktowania i niedyskryminacji.

GRUPA DOCELOWA:
448 uczniów i uczennic klas 4-8 oraz 56 nauczycieli i nauczycielek 14 wałbrzyskich szkół podstawowych.

PLACÓWKI BIORĄCE UDZIAŁ W PROJEKCIE:

  1. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 5, ul. B. Limanowskiego 12, 58-300 Wałbrzych,
  2. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego, ul. M. Wańkowicza 13, 58-304 Wałbrzych,
  3. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Aliny i Czesława Centkiewiczów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 8, ul. Poznańska 8, 58-303 Wałbrzych,
  4. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 6 im. Aleksandra Kamińskiego, ul. gen. W. Andersa 50, 58-304 Wałbrzych,
  5. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 im. Kornela Makuszyńskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2, ul. Królewiecka 7, 58-300 Wałbrzych,
  6. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 im. Jana Kochanowskiego, ul. L. Hirszfelda 1, 58-309 Wałbrzych,
  7. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 17 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1, ul. 1 Maja 105, 58-305 Wałbrzych,
  8. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 21 im. Olimpijczyków Polskich w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6, ul. Grodzka 71, 58-316 Wałbrzych,
  9. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 22 im. Gwarków Dolnośląskich w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 4, ul. 11 Listopada 75, 58-302 Wałbrzych
  10. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 23 im. Wojsk Ochrony Pogranicza, ul. A. Struga 3, 58-301 Wałbrzych,
  11. Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 26 im. Komisji Edukacji Narodowej, ul. Palisadowa 48, 58-316 Wałbrzych,
  12. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Jana Pawła II, Al. Wyzwolenia 43, 58-300 Wałbrzych,
  13. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 30 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3, ul. T. Chałubińskiego 13, 58-302 Wałbrzych,
  14. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 37 z Oddziałami Sportowymi im. Stanisława Staszica w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7, ul. K. Dunikowskiego 39, 58-309 Wałbrzych.

GŁÓWNE ZADANIA:

  1. Wsparcie w zakresie równego traktowania i niedyskryminacji: Warsztaty dla Liderów Tolerancji – nauczycieli i nauczycielek.
  2. Wsparcie w zakresie równego traktowania i niedyskryminacji: Warsztaty dla uczniów i uczennic prowadzone przez Liderów Tolerancji.
  3. Wsparcie w zakresie równego traktowania i niedyskryminacji – Warsztaty dla uczniów i uczennic prowadzone przez specjalistów.
  4. Opracowanie i wdrożenie Modelu wsparcia dla 14 wałbrzyskich szkół podstawowych.
  5. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla osób dyskryminowanych.
  6. Wsparcie dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym w zakresie zapewnienia dobrostanu psycho-fizycznego poprzez rozwój umiejętności osobistych, społecznych, obywatelskich oraz kreowania postaw tolerancyjnych.

GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU:
Zwiększenie świadomości uczniów i uczennic w kwestii własnych uprzedzeń i ich wpływu na innych, rozwój umiejętności interpersonalnych, wzrost empatii wśród uczniów i uczennic, wzrost wiedzy na temat ważności równości na różnych płaszczyznach życia (w szkole, pracy, rodzinie), zmiana postaw i stereotypowego postrzegania ról społecznych kobiet i mężczyzn, nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny, wzmocnienie poczucia własnej tożsamości płciowej oraz nabycie umiejętności szanowania tożsamości płciowej u innych, integracja społeczna/ wielopokoleniowa, uwrażliwienie na potrzeby drugiego człowieka, w tym osób z niepełnosprawnościami, w wieku geriatrycznym oraz wzrost kompetencji nauczania wśród nauczycieli i nauczycielek w tym zakresie.